wtorek, 5 listopada 2013

Dziewczynka z zapałkami. Analiza i synteza wzrokowa

Zapomniałam o tej zabawie całkowicie!! A przecież kiedyś stosowałam ją ciągle i ciągle!! Przypomniałam sobie... na cmentarzu (tak, tak.. wiem, że nieprzyzwoicie).

Zabawa wymaga:
a) rodzica lub starszego rodzeństwa ;)
b) kartki,
c) mazaka lub kredki,
d) zapałek.

A na czym polega?
Ano na zabawie:D A konkretniej na odwzorowywaniu wzorów :) czyli analizie i syntezie wzrokowej:)

Co robimy?
1. Rysujemy na kartce wzór
2. Zadaniem dziecka jest wzór odwzorować:
a) na wzorze,
b) pod wzorem lub obok wzoru,


c) z pamięci


W zależności od wieku i umiejętności dziecka stosujemy jedną z powyższych reguł.
Co do figur to zaczynamy od prostych (kwadrat, prostokąt, domek) i stopniowo przechodzimy do trudniejszych i bardziej skomplikowanych.
Wersja "bardzo skomplikowana i z pamięci" jest świetnym ćwiczeniem dla młodzieży z dysleksją.
 
Sprawdzone ;)



Prawda, że proste? Prawda, że fajne? ;)



I jak się nie bawić?:D

6 komentarze:

Świetne, na pewno spróbuję wykorzystać ;)

Jak zwykle - podłapuję :)

Łapcie, bierzcie dziewczyny :) i dajcie znać jak zadziałało u Waszych podopiecznych :)

My ukłądamy patyczki (tzw. liczmany) a że kolorowe to i sekwencje ukłądamy. Ale zapałki są fajniejsze ;-)

Liczmanów (nie wiem dlaczego!!) nie przywiozłam z PL! ..

Prześlij komentarz

Jakie jest Twoje zdanie na ten temat? Wyraź je :)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.